DPD
Místa vyzvednutí:
- DPD Depo 1391, Lidická 273 51, 273 51 Unhošť
- DPD Depo 1392, Chodovská 228/3, 141 00 Praha 4-Michle
- DPD Depo 1381, Modletice 135 (Komerční zóna), 251 01 Říčany
- DPD Depo 2371, Statenická 732, 252 64 Velké Přílepy
- DPD Depo 2372, K Hrušovu 292/4, 102 00 Praha 10 – Štěrboholy
Vyzvednutí zásilek
- Po přijmutí okamžitě vyražte na výdej balíčků dle navigace. Zásilky jsou obecně menšího rozměru, tudíž by neměl být problém je do vozidla umístit.
- Dle navigace zajeďte k výdejovému místu DPD.
- Nejprve se na výdeji balíčků nahlaste jako řidič Liftaga a zaměstnanec DPD vás nasměruje na místo, kde si balíčky převezmete.
- Zásilky převezměte a zkontrolujte, zda máte správný počet kusů.
- Doporučujeme si zásilky do vozidla dávat dle pořadí od těch nejpozději doručovaných až k těm prvním (ať je máte při doručování na vrchu).
Předání balíčků
- Doporučujeme zákazníkům pár minut před příjezdem na adresu zavolat, o vašem příjezdu je informovat a zároveň se domluvit na místě předání.
- Příjemcům doručujeme k prvním uzamykatelným dveřím. Pokud však bude příjemce žádat o výnos k dalším dveřím, prosíme o prozákaznický přístup a zásilku vyneste. Bude se to dít ve výjimečných případech.
- Pokud příjemce telefonní hovor nepřijímá (doporučujeme volat pár minut před příjezdem a pak při příjezdu), je povinnost vyhledat zvonek a příjemce kontaktovat touto cestou.
- U nefiremních zákazníků vždy ověřte jméno, případně adresu, či telefonní číslo. Dbejte na to, abyste objednávku nepředali nesprávnému příjemci.
- U firemních zákazníků je možné předat zásilku na recepci, či podatelně.
- Od přebírající osoby si následně nechte podepsat převzetí ve vaší Liftago aplikaci. Za příjemce se nikdy nepodepisujte vy.
- U balíčků je zákazníkovi umožněno platit zásilky formou bezhotovostní i hotovostní dobírky. Aplikace Vás nejprve vyzve k bezhotovostní formě. Pokud zákazník nemůže platit kartou, pak označte v aplikaci tuto možnost a vyberte od zákazníka hotovost (vybranou hotovost doporučujeme vložit na účet Liftaga pomocí terminálů společnosti Sazka – detailní informace neleznete v emailu po dokončení jízdy).
- Po dobírkové platbě odešlete zákazníkovi účtenku
a) bezhotovostní platba – po úspěšné platbě v aplikaci GP vyberete možnost odeslat účtenku, poté se zeptejte se zákazníka na formu zaslání (SMS, E-mail) a účtenku odešlete.
b) hotovostní platba – spusťte aplikaci GP tom -> zvolte možnost „+“ -> zadejte částku a typ platby (hotově) -> klikněte na zaplatit a poté odeslat účtenku -> následně vyberete formu zaslání (SMS, email) a účtenku odešlete
Důležité: Při nepředání zásilky si někde (můžete na rozvozový list) poznamenejte důvod. Při vracení zásilek na důvod budete tázáni.
- Příjemce není doma
- Příjemce si přeje zásilku předat na jinou adresu
- Příjemce si přeje zásilku doručit v jiný den
- Doručovací adresa neexistuje, nebo zákazník na adrese neexistuje
- Příjemce odmítl převzetí
Tip: Pokud vás zákazník žádá o změnu doručení (ať už změnu adresy, nebo času) a vyhovění vám významně nenarušuje trasu (časově, nebo vyšším nájezdem km), zákazníkovi vyhovte. Nikdy po zákazníkovi nepožadujte finanční kompenzaci (v případě, že vám kompenzaci sám nabídne, je možné ji přijmout).
Vracení
- Pokud se vám podařilo vše doručit, objednávka doručením poslední adresy končí.
- V případě nedoručení jedné a více zásilek je po realizování poslední adresy nutné zásilky vrátit zpět na depo DPD, kde jste si zásilky převzali. Aplikace vás bude na adresu rovnou navigovat.
- Jakmile dorazíte na místo vracení zásilky, opět se nahlaste ve výdejové kanceláři a zaměstnanec DPD vás nasměruje na místo, kde balíčky vrátíte.
- Zásilky na pobočce kompletně vraťte a sdělte obsluze důvody nedoručení.
- Po předání objednávku v aplikaci ukončete.
Děkujeme za dodržení výše napsaného postupu.