Standardy doručování zásilek

  • Pečlivě si pročtěte poznámky k místům vyzvednutí a doručení zásilek.
  • Jednejte profesionálně – představte se, ověřte správnost zásilek a případné nesrovnalosti řešte klidně a konstruktivně.
  • Okamžitý odjezd po přijetí jízdy – ihned vyrazte na místo vyzvednutí. Odesílatel obdrží notifikaci s předpokládaným časem příjezdu. Po vyzvednutí zásilky se bez zbytečného zdržování vydejte k příjemci, kterého informujeme o vašem očekávaném příjezdu.
  • Komunikace s příjemcem – pokud se zákazníkovi dvakrát nedovoláte (vždy nechte zvonit alespoň 20 sekund), zkuste najít zvonek nebo recepci a pokusit se zásilku předat. Doporučujeme si vyfotit zvonek či místo, kde nebylo možné zásilku doručit, jako důkaz přítomnosti na místě. Při nedodržení postupu vám může být účtována pokuta (viz níže).
  • Doručení do rukou příjemce – standardem Liftago kurýrů je doručovat zásilky přímo adresátovi, pokud není v poznámce uvedeno jinak.
  • Podpora a zpětná vazba – v případě jakýchkoliv problémů během jízdy kontaktujte podporu Liftago. Pokud narazíte na problémy s rozvozovým partnerem, můžete jej po ukončení jízdy ohodnotit – vaši zpětnou vazbu řešíme.
  • Profesionální komunikace – své osobní frustrace a nespokojenost ohledně spolupráce s Liftago nikdy neřešte se zákazníky nebo partnery. Pokud máte jakékoliv problémy, obraťte se přímo na nás.

Nedodržení standardů

V případě nedodržení standardů doručování zásilek je řidiči automaticky účtována pokuta ve výši 25Kč za každé porušení standardů, uvedených v tomto článku. Pokuta je účtována v následujících případech při nedodržení uvedených standardů:

Zrušení jízdy před vyzvednutím zásilky

  • Odesílatel není na místě – řidič je povinen dojet na adresu, zkouší alespoň 2x volat odesílateli (nespojený hovor v minimální délce 20s) a čeká na adrese alespoň 5 minut. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá odesílateli a na zrušení jízdy se s ním domluví.
  • Je mimo otevírací dobu prodejního místa/kanceláře odesílatele – řidič je povinen dojet na adresu, zkouší alespoň 2x volat odesílateli (nespojený hovor v minimální délce 20s) a čeká na adrese alespoň 5 minut. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá odesílateli a na zrušení jízdy se s ním domluví.
  • Odesílatel nemá zásilku k odeslání – řidič je povinen dojet na adresu vyzvednutí. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá odesílateli a na zrušení jízdy se s ním domluví.
  • Jiný důvod – řidič je povinen dojet na adresu, zkouší alespoň 2x volat odesílateli (nespojený hovor v minimální délce 20s) a čeká na adrese alespoň 5 minut. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá odesílateli a na zrušení jízdy se s ním domluví.

Zrušení doručení již vyzvednuté zásilky od odesílatele

  • Příjemce není k zastižení – řidič je povinen dojet na adresu, zkouší alespoň 2x volat příjemci (nespojený hovor v minimální délce 20s) a čeká na adrese alespoň 5 minut. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.
  • Příjemce chce zásilku na jiný den – řidič je povinen dojet na adresu. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.
  • Příjemce chce zásilku na jinou adresu – řidič je povinen dojet na adresu. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.
  • Příjemce již nemá zájem převzít zásilku – řidič je povinen dojet na adresu. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.
  • Příjemce zásilku nechce, jelikož je poškozená – řidič je povinen dojet na adresu. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.
  • Jiný důvod – řidič je povinen dojet na adresu. Pokuta není účtována, pokud se řidič dovolá příjemci a na zrušení doručení se s ním domluví.