Podmínky ukončení spolupráce

Společnost Liftago CZ, s.r.o. (dále jen „Společnost“) je poskytovatelem on-line tržiště ve smyslu ustanovení § 2 odst. 2 zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a poskytovatelem online zprostředkovatelských služeb dle Nařízení EU 2019/1150, o podpoře spravedlnosti a transparentnosti pro podnikatelské uživatele online zprostředkovatelských služeb, přičemž Společnost určuje níže uvedenou adresu svého sídla, emailovou adresou a ID datové schránky jako kontaktní místo ke komunikaci v české jazyce ve smyslu Nařízení EU 2022/2065, o digitálních službách. Pro potřeby tohoto Nařízení je Společnost klasifikována jako malý podnik.

Kontaktní údaje ke komunikaci:

  • Kontaktní adresa: Liftago CZ, s.r.o., IČO: 29138787, se sídlem Rohanské nábřeží 678/25, Karlín, 186 00 Praha 8
  • E-mail: [email protected],
  • ID datové schránky: kc8nuy7

Obecná ustanovení

1. Dopravce bere na vědomí, že Společnost registraci Dopravce zruší nebo pozastaví kromě dalších případů vyplývajících z VOP zejména, pokud řidič opakovaně nereaguje na zaslané poptávky přepravy, opakovaně neposkytne objednanou přepravu či v případě opakovaných stížností zákazníků, nebo pokud se jednání Dopravce dotýká oprávněných zájmů či dobré pověsti Společnosti, nebo informace poskytnuté Dopravcem v rámci registrace či v souvislosti s poskytnutím přepravy mají nezákonný obsah, jsou nepravdivé či jsou jinak neslučitelné s VOP, nebo pokud je jednání Dopravce v rozporu s VOP. Společnost nemusí odůvodnění pozastavení nebo ukončení registrace poskytnout, pokud je schopna prokázat, že dotčený Dopravce opakovaně porušil VOP, což vedlo k pozastavení či ukončení registrace.

2. Společnost registraci zruší, pokud bude o takové zrušení Registrovaným či Firemním zákazníkem požádána. Společnost je oprávněna zrušit registraci dle svého uvážení i bez takové žádosti zákazníka zejména, pokud se jeho jednání dotýká oprávněných zájmů či dobré pověsti Společnosti, nebo informace poskytnuté zákazníkem v rámci registrace či při využití služby mají nezákonný obsah, jsou neopravdivé či jsou jinak neslučitelné s VOP, nebo pokud je jednání zákazníka v rozporu s VOP, přičemž o zrušení registrace vždy zákazníka přiměřeným způsobem vyrozumí. Zrušení registrace nemá vliv na již uzavřené smlouvy o přepravě. Zrušení registrace bez žádosti Registrovaného zákazníka nesmí být diskriminační ve smyslu ustanovení § 6 zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

3. Zákazníci, Dopravci, jakož i další osoby mají možnost v rámci kontaktních údajů a kontaktních formulářů uvedených na https://www.liftago.cz/ zejména oznamovat Společnosti výskyt konkrétních informací uvedených v rámci poskytovaných služeb Společnosti, které lze považovat za nezákonný obsah, a podávat stížnosti.

Plnění standardů

Dopravce je povinen plnit kvalitativní a bezpečností standardy Společnosti, které jsou uvedené na následujících stránkách:

  • Obecná pravidla ve Všeobecných obchodních podmínkách
  • Obecné standardy a zkušební doba – doložení živnostenského listu (koncese), žluté karty, výpisu z evidence vozidel taxislužby, živnost na přepravu zásilek, registrace, absolvování úvodního školení a úvodního hovoru, absolvování zkušební doby a její podmínky, nerušení jízd, dodržování taxi standardů, minimální hodnocení, slušné chování k zákazníkům, zachování dobrého jména a nepoškozování Společnosti, minimální výše akceptace
  • Taxi standardy – volat zákazníkovi při zpoždění, povinné označení vozu, pozdrav, ověření správnosti cílové destinace, poděkování a rozloučení, čistota vozu (interiér i exteriér), styl jízdy a její plynulost
  • Obecná pravidla – poplatek za zrušení jízdy, kontrola kvality a minimální hodnocení, povinné označení vozu, neaktivita, nekalá soutěž
  • Standardy vozidla – maximální stáří vozidla
  • Povinné označení – povinné označení vozidla magnetem Liftago

Důvod ukončení/pozastavení spolupráce

Důvodem ukončení spolupráce je opakované porušování standardů a pravidel spolupráce uvedených výše, případně hrubé porušení standardů a pravidel u závažných prohřešků. Povinnosti a standardy jsou uvedeny výše. O nedodržování standardů je řidič informován Společností a je mu dána lhůta na zjednání nápravy.

Postup ukončení/pozastavení spolupráce

  • Po zkušební době je kvalita řidiče i nadále monitorována
  • Pokud řidič plní kvalitativní a bezpečnostní standardy, spolupráce pokračuje
  • Pozastavení či ukončení spolupráce není nahodilé ani okamžité, nastává zejména při:
    • Závažném porušení standardů, které poškozuje zákazníky nebo dobré jméno společnosti
    • Opakovaných menších prohřešcích proti standardům
  • Proces pozastavení/ukončení zahrnuje:
    • Upozornění řidiče telefonicky, e-mailem či SMS na porušení standardů
    • Diskusi o konkrétních porušeních s řidičem
    • Možnost nápravy chyb, pokud nedojde k nápravě, následuje další upozornění
    • Pokud chyby pokračují, informování o ukončení spolupráce
  • Komunikační kanál je vybrán dle přístupu řidiče, nejčastěji telefonicky, sekundárně e-mailem

Možnost přezkoumání ukončení

Dopravce má možnost podat žádost/stížnost na ukončení spolupráce, a to pomocí kontaktních údajů uvedených výše.

  • Převzetí stížnosti z výše uvedených komunikačních kanálů prostřednictvím oddělení Zákaznické péče
  • Postoupení stížnosti na přezkum vedoucímu provozního oddělení, který společně s vedoucím oddělení zákaznické péče projde stížnost, předchozí komunikaci mezi řidičem a zákaznickou péčí
  • V případě nejasností je tato stížnost řešena přímo s vedením společnosti včetně jednatele
  • Informování řidiče o závěrech přezkumu ukončení spolupráce – nejčastěji písemně z kontaktního emailu [email protected] nebo pomocí datové schránky Společnosti
  • V případě nutnosti se může řidič obrátit na orgány státní správy České republiky (například Český telekomunikační úřad)