DHL
Vyzvedávání
- Po přijmutí okamžitě vyražte na výdej dle navigace. Zásilky jsou obecně menšího rozměru, tudíž by neměl být problém je do vozidla umístit.
- Dle navigace zajeďte do areálu DHL a zastavte na vrátnici.
- Na vrátnici se potenciálně prokažte osobním dokladem a číslem vrat, kde máte zásilky vyzvedávat (naleznete v poznámce k vyzvednutí)
- Po průjezdu vrátnice přistavte vozidlo k vratům, které máte v poznámce. Nákladová vrata se nachází z druhé strany skladu.
- Vozidlo zaparkujte u správných vrat a vyčkejte na pracovníky DHL.
- Zásilky převezměte a zkontrolujte, zda máte správný počet kusů. K rozvozu nemáte k dispozici žádný list k rozvozu. Vše máte v aplikaci.
- Pro urychlení celkové expedice DHL prosíme, abyste se zbytečně dlouho v areálu skladu nezdržovali.
Po označení v aplikaci, že máte zásilky ve vozidle, dostávají příjemci sms s informací o orientačním čase doručení, včetně kontaktu na vás a odkazu pro GPS sledování. Z toho důvodu prosíme o změnu pořadí doručení jen v nejnutnějších případech. Trasa je obecně plánovaná nejefektivněji.Předávání
- Za příjemci se neprodleně vydejte a bez zbytečného odkladu doručujte jednomu příjemci po druhém. Je vysloveně zakázáno během obsluhy objednávky realizovat jakékoliv jiné objednávky a z trasy se, mimo provozní důvody (tankování PHM, apod.), vychylovat.
- Doporučujeme zákazníkům pár minut před příjezdem na adresu zavolat, o vašem příjezdu je informovat a zároveň se domluvit na místě předání.
- !!! Standard doručení: Příjemcům doručujeme k prvním uzamykatelným dveřím. Pokud však bude příjemce žádat o výnos k dalším dveřím, prosíme o prozákaznický přístup a zásilku vyneste. Bude se to dít ve výjimečných případech.
- !!! Pokud příjemce telefonní hovor nepřijímá (doporučujeme volat pár minut před příjezdem a pak při příjezdu), je povinnost vyhledat zvonek a příjemce kontaktovat touto cestou.
- !!! V případě firemních zákazníků (typicky je jako příjemce uvedena společnost) je povinnost vyhledat recepci, nebo podatelnu.
- U nefiremních zákazníků vždy ověřte jméno, případně adresu, či telefonní číslo. Dbejte na to, abyste objednávku nepředali nesprávnému příjemci.
- U firemních zákazníků je možné předat zásilku na recepci, či podatelně.
- !!! Do aplikace vždy vyplňte kompletní jméno a příjmení osoby, která fyzicky zásilku převzala (pokud nepřebírá zásilky původní příjemce, ale recepční, rodinný příslušník, či někdo jiný, vyplňte jméno a příjmení této osoby). Jméno a příjmení musí být kompletní bez iniciálů (P. Novák je špatně, Pavel Novák je správně). Není dovoleno zanechávat jen název firmy, či obecný popis místa.
- !!! Od přebírající osoby si následně nechte podepsat převzetí ve vaší Liftago aplikaci. Za příjemce se nikdy nepodepisujte vy.
Dodatek: Pokud má příjemce více zásilek k přijetí, každá zásilka je v aplikaci vedena jako samostatná zastávka, tudíž je potřeba ke každé zásilce v aplikaci vyplnit jméno a příjmení a nechat si převzetí podepsat.Důležité: Při nepředání zásilky si někde poznamenejte důvod (aplikace tuto informaci zaznamenat zatím neumožňuje). Při vracení zásilek na důvod budete tázáni.
- Příjemce není doma
- Příjemce si přeje zásilku předat na jinou adresu (poznamenejte na jakou)
- Příjemce si přeje zásilku doručit v jiný den (poznamenejte kdy)
- Doručovací adresa neexistuje, nebo zákazník na adrese neexistuje
- Příjemce odmítl převzetí
Tip: Pokud vás zákazník žádá o změnu doručení (ať už změnu adresy, nebo času) a vyhovění vám významně nenarušuje trasu (časově, nebo vyšším nájezdem km), zákazníkovi vyhovte. Nikdy po zákazníkovi nepožadujte finanční kompenzaci (v případě, že vám kompenzaci sám nabídne, je možné ji přijmout).Vracení
- Pokud se vám podařilo vše doručit, objednávka doručením poslední adresy končí.
- V případě nedoručení jedné a více zásilek je po realizování poslední adresy nutné zásilky vrátit zpět DHL. Aplikace vás bude na adresu rovnou navigovat. Místo pro vrácení je na pobočkách DHL express, nikoliv v centrálním skladu v Klecanech (pokud vrácení nestihnete do 17hod, je nutné však vrácení realizovat v Klecanech).
- Zásilky na pobočce kompletně vraťte a předejte obsluze důvody nedoručení.
- Po předání objednávku v aplikaci ukončete.
Děkujeme za dodržení výše napsaného postupu.