Průvodce kurýrní jízdou
Jakou zásilku lze očekávat?
- Zásilky do 15 kg a rozměrů 55 × 45 × 25 cm.
- Zásilka musí být zabalená tak, aby byla chráněná a nikoho neohrozila.
- Nejčastěji se jedná o převoz obálek a menší balíčků
Jaké typy jízd se zásilkami můžu očekávat?
- Expresní jízda - Rozvoz jedné zásilky
- Slotová jízda - Rozvoz více zásilek - v těchto jízdách se nachází více míst vyzvednutí a předání zásilek, proto dbejte zvýšené pozornosti, abyste nepředali špatnou zásilku
- Jízdy s více zásilkami mohou být delší (zohledněno v ceně).
- Pořadí zásilek lze upravit v seznamu zásilek v aplikaci
Status řidiče
V aplikaci máte možnost přepínání do různých stavů – Odpojený, Obsazený, Připojený.
- Pokud jste Odpojený, systém Vás v danou chvíli bere jako neaktivní a nechodí vám zákaznické poptávky.
- Pokud jste Připojený, systém na vás posílá poptávky.
- V případě, že se přepnete do módu Obsazený, bereme, že v danou chvíli jste aktivní, ale nejste k dispozici pro naše poptávky, které na vás nechodí.
- Pokud ve stavu Obsazený zadáte do aplikace cílovou adresu, systém Vám bude posílat navazující zakázky z místa vloženého dojezdu.
Jak získám zakázku?
Na poptávkové obrazovce vyberete jednu cenu a jejím výběrem se zúčastníte aukce. V případě, že nabídnete nejnižší cenu, vyhrajete zakázku.
Rozhodovat se můžete dle těchto parametrů, které na poptávkové obrazovce uvidíte:
- Jméno zákazníka
- Adresu vyzvednutí, délku a dobu dojezdu k místu vyzvednutí zásilky
- Adresu cíle, délku a dobu jízdy
- Úpravu času dojezdu
- Aukci - nabídku cen k reakci
- Tlačítka pro odmítnutí poptávky
Jak vyzvednout zásilku?
Instrukce pro vyzvednutí zásilek jsou dostupné v poznámce u jízdy. Pokud není v poznámce definovaná přesné místo vyzvednutí, spojte se s odesílatelem a informujte se, kde si máte zásilku vyzvednout.
Doručení a předání zásilky
Všechny zásilky je nutné osobně předat (pokud požadavek klienta není jiný). Standardem přepravy je předání do rukou klienta. Pokud tedy příjemce čeká na doručení v patře nebo na recepci, je nutné zásilku doručit až tam.
Potvrzení o převzetí
Potvrzení o doručení zásilky slouží jako důkaz o předání mezi řidičem a autorizovaným příjemcem.
Záznam o předání zásilky v aplikaci slouží jako kontrola, že zásilka byla předána správnému příjemci, případně, komu se zásilka předala.
Toto potvrzení bude vyžadováno dle potřeb partnera. Nemusí tedy být vyžadováno vždy.
Aplikace vás navede na místo vyzvednutí zásilek a následně ke konkrétnímu příjemci. Při předávání pak po vás bude vyžadováno zadat různé údaje právě dle toho, jak to bylo nastaveno partnerem.
Nejčastěji se jedná o číselný PIN kód, který příjemce předem obdržel v SMS zprávě.
Pokud příjemce PIN kód nezná (např. zásilku přebírá recepční, člen rodiny, apod.), tak aplikace může vyžadovat osobní doklad, a následně podpis.
V některých případech aplikace nebude požadovat PIN, ale různé typy ověření: doklad a podpis, jen doklad, či jen podpis.
Nezastižení příjemce
Odesílatelem je zákazník:
- Pokud příjemce nereaguje (2 hovory, 5 minut) a nikdo v okolí nepomůže, kontaktujte odesílatele.
- Pokud nelze zásilku doručit, vraťte ji odesílateli (vrácení je zpoplatněno).
- Nejprve informujte odesílatele o nedoručení a vrácení včetně ceny za cestu zpět.
- Pokud nelze doručit ani odesílateli, kontaktujte zákaznickou podporu.
Odesílatelem je partnerská firma:
- U zakázek s více zastávkami označte v aplikaci, že příjemce není k zastižení.
- Aplikace automaticky přidá návrat k odesílateli a upraví cenu.
- Pokračujte v jízdě na ostatní zastávky.